25 Eylül 2010 Cumartesi

Mavi Madalyon- Yılmaz Erdoğan


MAVİ MADALYON

"Mavi Madalyon" Yılmaz Erdoğan tarafından yazılmış. Yazının türü daha çok otobiyografiye benzese de hikaye türünün özelliklerini barındırıyor. Kitabımızda Ömer adlı bir çocuğun yıllar sonra ailesinin üvey ailesi olduğunu öğrenip, can dostuyla gerçek ailesini aramaya çıkmasını ve bulmasını anlatıyor. Bu olaylar içerisinde de madalyonun esrarı çok ilgi çekiyor.

Kitap oldukça akıcı ve gereken yerlerde bizlere gerekli olan dersi veriyor. Fakat bazı yerlerde bilgi doluluğu olmuş. Örneğin, Ömer ile İsmail Ankara’nın tarihi yerlerini gezerken gereğinden fazla bilgi verilmiş. Bu da okuyucuyu sıkmış. Ben olsaydım sadece yüzeysel bilgilerden bahseder ve bitirirdim.

Bunların yanı sıra biraz olağanüstü olmuş her şey. Ortaokul çağında olan çocukların trenle şehre gelmeleri ve onun birkaç saniyesinde başlarını sokacak ev bulmaları masal tarzında olmuş. Ben olsaydım gerçek anne ve babasını bulma yolunda biraz sorunlar çıkartırdım. Böylece masal tarzını veren kısım olmamış olurdu. Fakat madalyonun esrarı ve çalınma olayları bütün ufak tefek detay hatalarını unutturuyor.

Son olarak da hikayenin sonunda ailesine kavuşmasında annesinin bulunmaması sonu biraz kırık bitirmiş. Sonuçta anne ve babasını ilk defa göreceği için biraz daha uzatılarak Ömer ‘in ailecek yaşayacakları mutlu günlerden bahsedilebilirdi.

Kitapta eleştirdiğim noktalar kadar benim için yanlış olmasa da keşke burası böyle olsaydı dediğim yerler de var. Bunların başında; Ömer’in ailesinin gerçek ailesi olmadığını babasının söyleyerek değil de, daha gizemli bir şekilde öğrenmesi geliyor. Ayrıca başlarda biraz koruyucu ailesiyle yaşadığı günlerden biraz daha bahsedilebilirdi.

Fakat bunların hiçbiri kitabın ne kadar keyif verici ve maceralı olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Bence macera dolu ve akıcı kitaplar seven herkes bu kitabı alıp okumalı ve ne kadar keyif verici olduğunu görmelidir.

Künye:

Yılmaz Erdoğan, Mavi Madalyon, İstanbul, 8. b., Mart 2010, 159 s., Timaş Y.

ISBN: 975-263-176-2


8/ E sınıfından Merve YAŞAR okudu, yorumladı.


Siz de yorum bırakabilirsiniz...


3 yorum:

  1. 7/C sınıfından Birsu Balaban yorumladı:

    Ben bu kitapta en beğendiğim ve en sevdiğim yer olarak üç bölüm belirledim. Bunlar da “Esrarlı Madalyon, Gökte Ararken Yerde Bulduk, Düğüm Çözülüyor.


    Esrarlı Madalyon: Bu bölüm bana göre çok güzel… Ben çok beğendim çünkü diğer bölümlerE göre konusu hoşuma gitti.


    Gökte Ararken Yerde Bulduk: Bu bölümü de çok sevdim. Çünkü o kadar güzel şeyler oldu ki çok beğendim. Fakat bazı cümleler iyi oturmamış gibiydi.


    Düğüm Çözülüyor: Bu bölüm ise tamamen süperdi. Çünkü hem anlatış biçimi hem bölümün diğer bölüme göre uyumluluğu çok iyiydi.


    Bu kitapta beğenmediğim yerler de oldu. Bunlar da “Madalyon Kayboluyor" ve Bozuk Minibüs" Bu bölümleri beğenmedim.

    Madalyon Kayboluyor: Bu bölüm bana göre biraz sıkıcıydı. Çünkü hep aynı konulara ağırlık verilmişti.


    Bozuk Minibüs: Bu bölümden de hoşlanmadım. Çünkü hep olumsuz olaylar oldu ve üzüldüm bu nedenle pek fazla hoşlanmadım.

    YanıtlaSil
  2. özeti yokmu acillll

    YanıtlaSil