15 Ekim 2010 Cuma

Gülün Aklı - A. Vahap Akbaş

Kişileştirme

Kitabın adı: Gülün Aklı

Yazarı: A. Vahap AKBAŞ

Konu: Fazla rahat ve ilgiden bunalan bir genç kız, özgür olmak isteyen bir sarmaşık gülü ve özge diyarlar görmenin ateşi düşmüş âşık bir bülbül.

Sayfa: 146

Yayınevi: Muştu Yayınları

Basım yeri ve yılı: Çağlayan Matbaası / Eylül 2006

Kitapta beğendiğim bölümler: Kulübe sahibinin kızıyla çok fazla ilgilenmesi ve kızının geri dönmesi, sarmaşık gülünün kurtulması.

Kitapta beğenmediğim bölümler: Gülün evden kaçması ve kulübe sahibinin saldırıya uğraması

Kitaptaki karakterlerin isimleri: Gül, kulübe sahibi, sarmaşık gülü, yaşlı ağaç ve bülbüldür.

Kitabım yazarı ben olsaydım başlığa şunu koyardım:

Kitabın yazarın ben olsaydım başlığa gülün aklı koyardım. Çünkü bu başlık kitaba uygun olmuş.

Kitabın yazarı ben olsaydım sonunu aynı bitirirdim. Çünkü bu başlık kitaba uygun olmuş.

Kitaptaki karakterlerin beğendiğin özellikleri: Kulübe sahibinin iyi yürekli olmasıdır.

Kitapta beğenmediğim karakterlerin özellikleri: Gülün babasını çok üzmesi ve sarmaşık gülünün de gitmek istemesi.

Kitapta beğenmediğim bölümleri değiştirebilseydim:

gülün evden kaçmadığını yazardım. Kulübe sahibinin saldırıya uğramadığını yazardım.

Yazarın Hayatı: 1954 Batman doğumlu. Batman lisesi ve İ. Ü. Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümü mezunu. Öğretmen ve yöneticilik yaptı. Halen Çorlu’da öğretmenlik görevini sürdürmektedir. Şiir ve yazıları çeşitli dergilerde yayılmamdı. Bir süre “ yeni devir ” gazetesinde kültür – sanat sayfası yönetti. Şiir ve roman dallarında çeşitli ödüller aldı.

Nilay KARABACAK

7/C 1068

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder